De Daikin e-Care app biedt onder andere een uitgebreide servicehandleiding waarin stapsgewijs wordt uitgelegd
hoe problemen per unit en storing kunnen worden verholpen. Daarnaast biedt de app schematische tekeningen, een
onderdelenbibliotheek, de Altherma 3 inbedrijfstellingsprocedure en andere tools.
De app is nog in ontwikkeling, waardoor niet alle units te vinden zijn en niet alle tools werken. Het
merendeel van de units is echter beschikbaar en de app wordt ook door Techsupport gebruikt voor telefonische
ondersteuning.
Hieronder volgt een uitleg over hoe de app gedownload kan worden en hoe een e-Doctor sessie gestart kan
worden.
Flowchart
1.
Allereerst is het belangrijk om een Daikin-ID/-account te hebben. Heeft u deze niet? Registreer dan via deze link en selecteer
Netherlands.
Let op! Als u een firma bent met meerdere installateurs, dan moet het hoofdaccount u
toevoegen aan de e-Care app.
Log in met uw Daikin-ID en druk na het inloggen op e-Doctor. Druk op Start een nieuwe
e-Doctor sessie. Het kan zijn dat de app toestemming vraagt om gebruik te maken van uw fotocamera om
de QR-code van de unit te scannen.
In het geval van de Altherma zal deze functie niet altijd werken, maar probeer het uit want vaak is
deze functie werkend.
Zo niet, moet de unit handmatig worden ingevoerd (zie volgende stap).
4.
Als uw fotocamera door de app is geopend, druk onderaan op Handmatig materiaalnummer invoeren.
Voer in bij Type (bijvoorbeeld): EHBH04EA6V.
Een serienummer invoeren is optioneel.
Druk op Indienen en druk vervolgens (rechtsonderin) op Start e-Doctor.
5.
Nu is het mogelijk om aan de hand van de ingevoerde unit: middels de storingscode
storingen te verhelpen, componenten van die unit te controleren
(zoals de driewegklep of back-up heater), herstelprocedures in te lezen, technische informatie op te vragen
en om naar de Business Portal te gaan.