Informatie
De Onecta app is dé manier om op afstand, vanaf welke locatie dan ook, de warmtepomp te bedienen vanaf een smartphone met een WLAN-kaart (wifi-insteekkaart) of LAN-adapter.
Snel controleren of de wifi-insteekkaart het doet? Activeer in de bedieningsinterface van de warmtepomp de AP-modus en bekijk of daikin-ap te vinden is in de lijst met netwerknamen in uw mobiele telefoon.
Als daikin-ap niet wordt gevonden, controleer dan het typemodel van de wifi-insteekkaart. De kaart lijkt op de wifi-kaarten bedoelt voor de Daikin airco toestellen. Onze units maken in ieder geval gebruik van de BRP069A78.
Controleer ook of de insteekkaart goed aansluit in zijn houder. Hiervoor moet de zwarte kap achter de bedieningsinterface gedemonteerd worden, zodat de print van de bedieningsinterface zichtbaar is. Bij de All Electric Monoblocs moet de kap van het interface losgemaakt worden. Bij de houder (aan de print van het bedieningsinterface) moet de pen goed tegen de wifi-kaart aandrukken - metaal op metaal. Zo niet, maak ter bewijs hier een foto van en vervang de print van de bedieningsinterface (Daikin Onderdelen).
Download de app
Android iOSDownload de setup guide (zie hieronder bij Bestanden) voor de configuratie in de router en registratie van de unit.
Bestanden
Probleemoplossing
Bekijk onze FAQ pagina.
Veel voorkomende problemen
Routerinstelingen
Allereerst is het belangrijk om de configuratie van de router te controleren (zie pdf-bestand Onecta Setup
Guide hierboven óf de FAQ
pagina) en met name de firewallinstellingen. Ondanks dat de routerinstellingen correct zijn
geïnstalleerd, kan het voorkomen dat de router van de internetprovider nieuwe of verbeterde updates ontvangt
die de werking van het (W)LAN kunnen verstoren.
Sterkte wifi-signaal
Wordt er gebruik gemaakt van de wifi-kaart? Dan is de wifi-sterkte heel belangrijk. Een te grote afstand
tussen de
wifi-kaart en de router kan zorgen voor verbrekingen in de verbinding, waardoor de Onecta app de unit niet
kan
registreren. Controleer het aantal gekleurde wifi-balkjes op uw mobiele telefoon.
Softwareversie van smartphone en Onecta app
Controleer vervolgens de softwareversies van de telefoon en de app, en verwijder tijdelijk opgeslagen
bestanden van de telefoon (zie pdf-bestand Uitleg Cache Wissen). Controleer daarna in de Onecta app onder
meer > status de status van de Onecta Cloud.
Tijdelijk wifiversterkers uitzetten
Voor de eerste initialisatie kan het helpen om de wifiversterkers tijdelijk uit te schakelen. Nadat de unit
is toegevoegd kunnen de wifiversterkers worden ingeschakeld. Indien nodig (en mogelijk) moet de router
dichter bij de unit geplaatst worden voor het sterkste signaal en zodra de verbinding is voltooid kan
de router weer terug.
Diagnose maken
Zijn deze controles uitgevoerd en is het probleem niet verholpen? Voer dan een diagnose uit en verzend deze
naar
techsupport@daikin.nl met als onderwerp
Diagnose Onecta. Vermeld in de e-mail een korte beschrijving van het probleem, de internetprovider
en
het typemodel van de router.
De diagnose kan worden uitgevoerd door in de Onecta app naar meer > instellingen > diagnose te
gaan.
Meer uitleg
vindt u in deze YouTube-video.